Önümüzdeki 5 yıllık dönemde (2022-2027) Ana Bilim Dalımızda öncelikli olarak odaklanılacak araştırma alanları ve alt çalışma konuları - önemi ve gerekçeleriyle birlikte - aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.
Araştırma Öncelik Alanları
Alt Çalışma Konuları
Anahtar Kelimeler
Okul dışı öğrenme, disiplinlerarası öğrenme, sınıf dışı öğrenme, öğrenme yaklaşımları, ölçme-değerlendirme, zihinsel modeller, fizik eğitimi, öğretmen eğitimi, kavram yanılgıları, öğrenme güçlükleri, fizik eğitimi, fizik öğretmen adayları, lise öğrencileri, fizik öğretim programı, problem çözme, problem kurma, fizik öğretmen adayları, fizik öğretimi, disiplinlerarası öğretim, mesleki gelişim
Önemi ve Gerekçesi
Öğrenme sınıf/okul duvarları arasına sığmayacak kadar geniş bir alanda olmaktadır. Günümüz teknolojik gelişimi ve toplumsal beklentiler de bunu destekler niteliktedir.
Üniversitede hali hazırla öğrenim gören öğretmen adaylarının alan ve pedagojik alan bilgisini iyileştirerek, onlara mesleki alanda yeterlik kazandırılması gerekmektedir. Öğretmen adaylarının eksikliklerinin giderilmesine ve iyileştirmeye yönelik çalışmalarla öğretmen yetiştirmeye katkı sağlanacağı düşünülmektedir.
Fizik öğretmen adaylarını geleceğin fen ve teknoloji alanının gelişmesinde alacağı sorumluluk düşünüldüğünde fizik öğretmen adaylarının etkili eğitimi, çağa uygun becerilerin kazandırılması, fizik eğitimi alanıyla ilgili yeni yöntem ve tekniklerin öğretilmesi oldukça önemlidir.
Üniversitemizin 2022–2027 Dönemi Araştırma Öncelik Alanları Raporuna erişmek için tıklayınız.